Receptcake

Tavaszi quiche

2015. március 22. 16:03 - eszti_peszti

Nagyon szeretem a francia életérzést, nyelvet, zenét, filmeket és persze a konyhát, péksütiket is. Életem első quichét a Retek utcai Á table!-ban ettem és azóta is tart a szerelem. Vágytam rá, hogy egyszer én is letehessek az asztalra egy gőzölgő, illatos, omlós quichet, amire úgy éreztem most jött el az idő. Nem lett tökéletes, kicsit vastagra hagytam a tésztát, de elsőre büszke vagyok rá. Próbáljátok ki, nem is olyan bonyolult!:)
1383741_1553494724923017_7501050830883562286_n.jpg

 

Hozzávalók:

A tésztához:

  • 250 g liszt (nálam 200-50 arányban sima és teljes kiőrlésű liszt)
  • 1 tojás
  • 150 g vaj
  • 1 ek. hideg tej
  • 1 kk. só
  • 1 csipet cukor

A töltelékhez:

  • 250 g húsos szalonna (nekem volt maradék füstölt csülköm, az került bele a zsíros részek nélkül)
  • 1/2 póréhagyma
  • 3 tojás
  • 250 ml zsíros tejszín
  • szerecsendió, só, bors ízlés szerint
  • 100 g reszelt, kemény sajt

1. Szórjuk egy tálba a lisztet és csinálunk a közepén egy mélyedést. Beleütjük a tojást, a felkockázott vajat, a sót és cukrot, majd jól összemorzsoljuk, dolgozzuk. Ha összeállt öntsük rá a tejet és azzal is dolgozzuk össze.

2. Gyúródeszkán gyúrjuk jól meg, majd rakjuk 15-20 percre a hűtőbe.

3. Vegyük ki  a tésztás és nyújtsuk 2 mm vékonyra, nekem ez nem sikerült, kicsit ducibb lett a  tészta. Fektessük bele a formánkba, szurkáljuk meg és újra tegyük be hűteni 15 percre.

4. Mielőtt sütnénk a tésztát helyezzünk bele egy sütőpapírt és száraz babot vagy rizst, hogy ne púposodjon fel. 200 fokos előmelegített sütőben 15 percig sütjük, majd nehezék nélkül még pár percig, amíg szép színt nem kap.

5. A töltelékhez a szalonnát megpirítjuk, majd hozzáadjuk a póréhagymát is. Közben a tojásokat felverjük, összekeverjük a tejszínnel, a fűszerekkel és a sajt felével.

6.A tésztához adjuk a szalonnás hagymát, meglocsoljuk a sajtos tejszínes keverékkel, a tetejét pedig megszórjuk a maradék sajttal.

7. További 20 percig sütjük, amíg szép színt nem kap a teteje.

Mi mézes-mustáros salátával ettük, úgy még tavasziasabb és főételként is megállja a helyét.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://receptcake.blog.hu/api/trackback/id/tr737291647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása